Sunday, June 5, 2011

Buku Bidaah-bidaah Dalam Pernikahan yang Dianggap Biasa! - Abdul Aziz Bin Abdullah Bin Bazz Muhammah Bin Shalih Al-Utsaimin

Akad pernikahan dalam Islam adalah sebuah kejadian yang penting, kejadian yang penuh berkah yang--diriwayatkan--menggoncang Arsy Ar-Rahman. Betapa tidak, kerana saat itulah, dihalalkan bagi seorang lelaki 'sesuatu' yang selama ini diharamkan, yakni wanita yang bukan mahramnya, melalui beberapa untai kata dalam akad pernikahan.

Kewajipan yang harus dilaksanakan oleh kaum muslimin demi mensyukuri kenikmatan sebuah perkahwinan adalah menghindari hal-hal yang diharamkan oleh Allah pada saat menjelang pernikahan, saat dilangsungkannya pernikahan dan saat-saat sesudah pernikahan berlangsung. Kerana setiap perbuatan maksiat dan haram yang dilakukan di saat-saat penting tersebut, akan merosakkan makna sejati pernikahan yang penuh keberkahan. Seterus akan mengiring pasangan suami isteri menuju rumah tangga yang penuh dengan kemungkaran dan jauh daripada kebahagiaan.

Buku ini layak dijadikan sebagai 'cendera mata' bagi pasangan suami isteri dan setiap muslim dan muslimah, agar pernikahan mereka menjadi pintu keberkahan yang abadi.

Sila download di sini

No comments:

Post a Comment